تزئین طاقچه پنجره

فضای روبروی پنجروه ها که همان طاقچه پنجره نامیده می شود جزو مکان هایی از خانه و سکونتگاه ها می باشد که با استفاده از تزئینات می تواند به خلقیک محیط زیبا و سرزنده کمک شایان نماید .

من حسن درخشی در این پست از مجله ساختمانی یوستا شما را چند ایده آشنا می کنم که بتوانید با تژئین طاقچه پنجره یک زیبایی فوق العاده به محل زندگی خود ببخشید .

بهتر است ابتدا به سراغ گیاهان و گل هایی که می توانید برای تزئین طاقچه پنجره استفاده نمایید برویم

از چه گل ها و گیاهانی می توانیم در کنارپنجره استفاده نماییم.

1.آلوئه ورا:

تزئین طاقچه پنجره

آلوئه ورا شباهت زیادی به کاکتوس ها دارد ولی شاید تعجب نمایید چگونه می توانیم در پذیرایی و محل های دیگر از آلوئه ورا استفاده نماییم .

ولی کافیست پایه پنجره خانه خود را با استفاده از گلدان های سرامیکی و یا پلاستیکی سخت سفید رنگ و استفاده ازسنگ و شن های رنگی برای کشت و نگهداری از آلوئه ورا برای تزئین استفاده نمایید .

این گیاه تلفیق هنری سر سخت را به محیط القا می نماید و جلوه بسیار زیبایی را پدید می آورد .

بهتر است در طراحی لبه پنجره ها و تزئین آن از گیاهان دیگر استفاده ننمایید تا از شلوغی و تضاد جلوگیری به عمل آورید .

نکات مهم در نگهداری از آلوئه ورا

  • دمای نگهداری از این گیاه 24درجه سانتی گراد الی 16 سانتی گراد می باشد .
  • نیاز شدید به دریافت نور خورشید دارد الته باید دمای محیط کنترل گردد.
  • زمان آبیاری آلوئه ورا بسته به موقعیت گیاه دارد بهترین زمان آبیاری آلوئه ورا زمانی است که خاک درون گلدان خشک باشد و نباید آب سریز نماید .
  • بهترین خاكی كه می‌توانید برای آلوئه‌ورا استفاده كنید، تركیبی از ماسه یا پولیت 40 درصد با خاك برگ است. البته بهتر است این تركیب را درون گلدان سفالی تجربه كنید. باید مراقب باشید هنگام تعویض خاك زهكشی‌های گلدان را مسدود نكنید. وجود این زهكشی ‌ها مانع از فساد ریشه‌ها می‌شود. بهترین زمان برای تغییر خاك گلدان هر 6 ماه یك بار است.  (منبع برترین ها)

2.پتوس یا همان دلبر

تزئین کنار پنجره

پتوس در چندین نوعیاقت می شود که شناخته شده ترین آنها عبارتند از : سبز ،مرمر(نیاز به نکهداری زیاد این نوع بسیار حساس می باشد)طلایی

این نوع گیاه نیاز کمی به نور خورشید دارد .

ویکی از بهترین انتخاب ها برای پنجره هایی که دارای نورگیر کمی می باشد است .

می توان از پتوس برای زیباتر کردن گلدان آویز ها بهره گرفت .

اوستایاب

نکات مهم در نگهداری از پتوس

  • دمای میانگین صبر گیاه 22درجه سانتی گراد.
  • نیاز به نور آفتاب کم قرار گرفتن بیش از 4 ساعت در برابر نور مستقیم آفتاب موجب تاول برگ می گردد.
  • خاک مورد نیاز ماسه خاک باغچه
  • آبیاری هر 4 روز 1 بار
  • رشد گیاه آهسته

3.کاکتوس کیریسمس

اوستایاب

این گیاه از خانواده‌ی کاکتوس‌هاست و در اوایل زمستان گل‌های صورتی و قرمز می‌دهد. این گیاه همانی است که هنگام نادیده گرفته شدن بهترین عملکرد را دارد. با نور کم سازگار است ولی اگر نور زیاد به آن بتابد گل‌های بیشتری خواهد داد. هرس‌کردن گیاه بعد از گل دادن باعث می‌شود که گیاه پربارتر و پر گل‌ تر شود.
در پاییز می‌توانید گیاه را مجبور کنید تا برای شما گل بدهد؛ کافی است آن را هر شب ۱۲ ساعت در تاریکی بگذارید. آن را در تاریکی رها کنید تا جوانه‌ها ظاهر شوند. یک روش آسان‌تر آن است که کاکتوس کریسمس را اوایل ماه آبان در دمای حدود ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. فقط باید حواستان باشد که آن را کنار پنجره‌ای بگذارید که آفتاب و حرارت آن را نگیرد، حتی زمانی که شما خانه نیستید. در طول یک هفته جوانه‌ها را باید ببینید.منبع: سنجاق

ادامه دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *