سندبلاست استخر

سندبلاست استخر به منظور تمیز کردن و لجن زدایی کف استخر مورد استفاده قرار میگیرد.شاید برای شما سوال باشد که چرا استخری که درون آن پر از آب است چرا نیازمند تمیز کردن و لجن زدایی است با این که این استخر دارای رنگ پولیورتان است.

استخر های آبی که دارای رنگ های پلیورتان هستند این نکته را باید در نظر بگیرند که این نوع از رنگ خواص محلولی آب را به خود جذب میکند و در طولانی مدت باعث لجن گرفتگی در لایه های سرامیک و کاشی ها و همچنین لایه ی رویه ای سرامیک و کاشی ها میشود به همین امر و همچنین به منظور تمیز کاری و رنگ آمیزی دوباره استخر باید ابتدا عمل ساب پاشی صورت بگیرد.

سندبلاست استخر
نمونه ای از سندبلاست استخر

سندبلاست استخر چرا باید قبل از رنگ شدن انجام شود؟

سوالی که قبل از سندبلاست استخر مطرح میشود همین است.که چرا باید سندبلاست استخر انجام شود. در پاسخ به این سوال باید گفت که رنگ های مورد استفاده شده در استخر پولیورتان است این نوع رنگ مقاومت بالایی را در برابر خط خوردگی، ساییدگی، دارند .

رنگ پولیورتان چیست؟

رنگ پولی یورتان یک رنگ دو جزئی است که که بر مبنای رزین پلی اورتان ساخته شده است. این نوع از رنگ از مقاومت بالایی برخوردار است که در مقابل رطوبت و نور خورشید مقاوم است . و بر سطوح قرار میگیرد .سطوحی از جمله سطوح فلزی،سیمانی،سرامیک،کاشی و ……

از ویژه گی های رنگ پلیورتان میتوان به :

خشک شدن سریع و سفت و سخت شدن سریع حتی در دمای پایین و همچنین مقاومت در برابر سایش و ضربه پذیری بالا و مقاوم بودن در برابر نور خورشید و همچنین نچسبیدن گچ بر روی آن و چسبندگی این رنگ بر روی سطوح فلزی و مقاومت آن در برابر اسید و املاح شیمیایی و روغن های صنعتی اشاره کرد.

اما این رنگ یک رکن دیگری که دارد این است که:

این رنگ وقتی در استخر به کار میرود بعد از مدتی املاح آب را به خود جذب میکند که در اصطلاح به این املاح لجن آب گفته میشود. که شکلی تیره رنگ و در گاهی اوقات یک رنگ سبز تیره را به خود میگرد.

سندبلاست استخر
نحوه سندبلاست استخر با دستگاه سندبلاست

آیا سندبلاست استخر تنها را حل برای پاک کردن رنگ پلیورتان است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت : خیر. راههای دیگری هم برای پاک کرد رنگ پلیورتان است. اما این راه ها اقلب راه های پر دردسر و پر هزینه ای به نسبت سندبلاست هستند. که اشاره به آنها کاری وقت گیر است چون قابلیت استفاده را ندارند.

چگونه سندبلاست استخر را انجام دهیم؟

برای انجام سندبلاست استخر باید ابتدا یک فرد سندبلاست کار با تجربه ی بالا این کار را انجام دهد چون انجام کار سند بلاست نیازمند فردی مجرب است . که تجربه ی کافی را در این زمین داشته باشد . و همچنین ابزار آلات و دستگاه مورد نیاز سند بلاست را داشته باشد. پس در گام اول باید فردی دارای تجربه ی کاری را انتخاب کنید.

دستگاه سندبلاست استخر چگونه کار میکند؟

دو نوع دستگاه برای اینجام این کار موجود میباشد.

  1. دستگاه وت بلاست که ترکیبی از آب و مواد ساینده میباشد که مواد ساینده شامل سیلیس ماسه و شیشه خورده و یخ خشک یا همان هیدروژن مایع است که به نسبت سطوح مورد نظر مورد استفاده قرار میگیرد.
  2. دستگاه سندبلاست خشک که با فشار باد و تکیب موادی همچون سلیس ماسه و شیشه خورده و یخ خشک یا همان هیدرژن مایع است.

در استفاده از دستگاه وتبلاست که با فشار آب و مواد ساینده میباشد سرعت عمل بیشتری در کار موجود میشود و همچنین دیگر گرد و غباری نیز حاصل نمیگردد . و کار به صورت تمیز تری ارائه میشود.

دستگاه وتبلاست

دستگاه سندبلاست خشک نیازی به آب ندارد و با فشار باد و افزودن مواد ساینده اجرا میشود ولی به هنگام کار گرد غبار حاصله از کار تولید میشود که فرد مجری باید نکات ایمنی را رعایت کند و از ماسک استفاده کند. تا از مضرات مواد شیمیایی و گرد غبار مصون بماند.

سندبلاست استخر
دستگاه سندبلاست
گروه خدماتی یوستا

گروه خدماتی یوستا با کادری مجرب اماده ارائه خدمات سندبلاست استخر به شما عزیزان میباشد کافیست با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید

اعتماد شما سرمایه ی ماست

با تشکر از اعتماد شما

1 دیدگاه دربارهٔ «سندبلاست استخر»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *