سرامیک دستشویی را چگونه تمیز کنیم

سرامیک دستشویی امروزه یکی از ابزار های نمایشی و همچنین یکی از لایه های محافظتی در سرویس های بهداشتی به شمار میرود. که در برابر خروج نم به بیرون جلوگیری میکند.

اما در فرایند گذشت زمان سطح رویه ای سرامیک دستشویی دچار رسوب و یا ایجاد کثیفی بر روی سزوح سرامیک ها میشود. که این رسوب های ایجاد شده علت های متفاوتی را دارد ممکن است این رسوبات به علت املاح آب باشد. و یا میتواند علت دیگری چون ورود گرد و خاک از درب یا به وسیله کفش از بیرون و یا پنجره باشد.

اما این مسئله اصلا نگران کننده نیست. زیرا در این مقاله ما کوشیده ایم بهترین راه حل ممکن را برای تمیز کردن سرامیک دسشویی به شما عزیزان ارائه دهیم. با ما همراه شوید.

مواد شوینده جهت تمیز کردن سرامیک دستشویی

1.مواد جرم زدای صنعتی

2.جوهر نمک

3.اسید سیتریک یا همان کوکاکولا((نوشابه))

4.وایتکس یا همان ماده سفیدا کننده

5.سرکه سیب

ماده های نام برده در بالا بهترین مواد شوینده برای سطح سرامیک و همچنین لایه های میانه ای سرامیک ها میباشند.

نحوه تمیز کردن سرامیک دستشویی

حال میپردازیم به نحوه شست و شو و تمیز کردن سرامیک ها:

شست و شوی کف :

برای شست و شوی کف ابتدا باید یک سطل و دو عدد طی تهیه نمایید. در سطل مقداری از مواد نام برده را را بریزید و با طی نخی که از قبل تهیه کرده اید به صورت یک نواخت و پیاپی سطح مورد نظر را با طی نخی بکشید سپس پنج دقیقه صبر کنید تا مواد شوینده کامل سطح مورد نظر را بجوشاننند و املاح و کثیفی های چسبیده به کف را جدا کنند.

سرامیک دستشویی
طی و سطل برای تمیز کردن سرامیک دستشویی

بعد از گذشت پنج دقیقه سرامیک دستشویی را به صورت کامل با آب و طی بشورید. نیازی به خشک کردن بعد از شست و شو نیست اما اگر مایل به خشک کردن بعد از شست و شو هستید با یک دستمال میتوانید سطح مورد نظر را خشک نمایید.

شست و شوی دیواره ها:

شست و شوی دیواره های سرامیکی بسیار متفاوت تر از تمیز کردن کف سرامیک دستشویی است برای انجام این کار شما باید وسایلی را اماده کنید . ابتدا یک آبپاش باید تهیه کنید تا به وسیله آن مواد شوینده نام برده را بر سطح دیواره پاشش نمایید. بعد با استفاده ایز یک دستمال اسفنجی مواد میاع پاشیده شده را به خوبی بر روی دیواره ها و به صورت یک نواخت پخش کنید.

سرامیک دستشویی

لایه ی بین سرامیک ها یا همان درز های سرامیک یا به زبان ساده تر بند های بین کاشی ها به وسیله دستمال پاک نمیشوند برای همین برای تمیز کردن بند های بین سرامیک ها باید از یک مسواک کمک بگیرید . به وسیله ی مسواک میتوانید به راحتی بند های بین سرامیک ها را تمیز کنید.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده میکنید میتوانید به راحتی بند های بین سرامیک ها را به راحتی به وسیله مسواک تمیز کنید. البته لازم به ذکر است که میتوانید بند های کف را نیز به وسیله مسواک تمیز کنید.

در ادامه بعد از اتمام تمیز کردن سطح دیواره به وسیله مسواک و دستمال اسفنجی میتوانید با آب سطح دیواره ها را بشورید و شاهد تمیز شدن کامل سطح دیواره و کف باشید .

البته این مورد هم لازم به ذکر است که هنگام تمیز کردن سرامیک دستشویی ابتدا باید دیواره ها را بشورید و بعد کف را تمیز کنید.

اهمیت تمیز کردن سرامیک دستشویی

سرامیک دستشویی در سرویس های بهداشتی همان طور که از اسمش پیداست از مکان های بهداشتی منزل به مشار میرود پس طبیعی است که تمیز بودن آن تعثیر بالایی بر روی بهداشت شخصی افراد منزل داشته باشد. پس اگر به سلامت خود و خانواده خود اهمیت میدهید. تمیز کردن سرامیک دستشویی را به صورت هفتگی انجام دهید.

و یا میتوانید این کار را به متخصصین نظافت منازل بسپارید. که گروه خدماتی اوستا یاب همواره آماده خدمات رسانی به شما عزیزان میباشند.

البنه در پایان این مقاله نکاتی لازم به ذکر است. سطوح مد نظر سرامیکی هیچ گاه با آب خالی و یا با مواد شوینده ساده همچون مایع دستشویی و ظرف شویی به صورت کامل تمیز نمیشوند پس اگر به فکر تمیز شدن کامل و یکنواخت سرویس بهداشتی هستید و یا به فکر براق کردن دیواره ها و کف سرویس بهداشتی خود هستید از مواد ذکر شده در قسمت بالا استفاده کنید.

3 دیدگاه دربارهٔ «سرامیک دستشویی را چگونه تمیز کنیم»

  1. سکینه پوررحمانی فرد

    سلام خسته نباشید
    من همین کارارو انجام دادم و از مایع و جوهر نمک هم استفاده کردم ولی بند های بین کاشی های دیوار هنوز زرد موند راهی برای سفید کردن این بند ها یا تغیر دادن این رنگ زرد وجود داره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *