سندبلاست قطعات خودرو

سندبلاست قطعات خودرو یکی از راه هایی است برای پاک سازی و تمیز کردن . بعد از استفاده چند ساله از ماشین ممکن است قطعات خودرو به دلیل کار کرد زیاد کثیف شوند ، جرم بگیرند ، و یا فیلمی از روغن روی ان تشکیل شده باشد به خوبی کار نمیکند و نیازمند یک پاک سازی و تمیز کاری اساسی است ، این پاکسازی باسندبلاست صورت میگیرد . در ادامه به توضیحیات بیشتر در این باره میپردازیم با ما همراه باشید .

سندبلاست چگونه انجام میشود

سندبلاست یک واژه انگلیسی است ( sandblast) که معنی جزء به جزء ان میشود (sand) به معنی شن و ماسه و (blast) به معنیپرتاب کردن و منفجر کردن است که معنی این دو کنار هم پرتاب ماسه میشود . این پرتاب همراه با فشار است و باعث برداشتن یک لایه از روی قطعه میشود . سندبلات قطعات خودرو نیز این گونه است.

روش کار سند بلاست این گونه است که ماسه های ساینده که بیشتراز جنس های سیلیس، مسباره و اکسید فلزیات هستند را با فشار باد پمپ های باد بر روی سطح قطعه کار میپاشند و باعث برداشتن یک لایه از قطعه میشود .

موارد استفاده از سندبلاست

از موارد استفاده از سند بلاست میتوان به موارد زیر اشاره کرد

1- زنگ زدایی ، رنگ برداری

یکی از موارد مهم استفاده از سندبلاست در قطعات فلزی زنگ زدایی و رنگ برداری از روی انهاست . برای رنگ امیزی دوباره و یا تمیز کردن سطوح از رنگ اسیب دیده قبلی از سند بلاست استفاده میشود که لایه کثیف را برداشته و سطح رویی تمیزی داشته باشد . وقتی شما میخواهید رنگی به روی سطح فلزی بزنید بهترین کار این است که ابتدا روی سطح را اری از هرگونه کثیفی پاک کنیم .اگر هرگونه کثیفی وگرد و غبار روی صطح باقی مانده باشد بعد از اتمام رنگ کاری رنگ طبله کرده و اسیب میبیند . پس بهتر است عمل سند بلاست صورت گیرد .

2- پولیش مات قالب های صنعتی

در استفاده از قالب های صنعتی مخصوصا قالب های تزریق پلاستیک بعد از استفاده چند ماهه روی قالب ها ممکن است اثاری از مواد تزریق شده بماند و هم قطعات تولید شده را خراب کند و هم کیفیت قالب را پاییتن بیاورد. عمل سند بلاست در این جا به شما کمک میکند که داخل قالب را به خوبی شست و اری از هرگونه لایه روخنی و یا مانده های جنس تزریقی کنیم . این عمل به خود قالب هیچ اسیبی نمیرساند . برای قطعات بسیار دقیق که نیاز مند دقت بالایی هستند نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

3- زبر کردن سطوح قطعات

سندبلاست برای زبر کردن سطوح نیز استفاده میشود به این ترتیب که اگر قطعه ای را میخواهید لعاب کاری کنید و یا تفلون کاری کنید نیاز به یک سطح زبر دارید که با استفاده از شن ها و مواد مخصوص این کار را سند بلاست برای شما انجام میدهد .

4- اماده کردن سطوح برای انجام ابکاری

شما قبل از انجام اب کاری اگر قطعه را با سند بلاست تمیز کنید یه سطح عالی برای اب کاری به دست میاورید . بعد از انجام سندبلاست مواد اب کاری به راحتی روی سطح مینشیند و شما از یک ابکاری بسیار با کیفیت برخوردار میشوید .

همان طور که در بالا اشاره شد سند بلاست کاربرد های زیادی دارد که بنا به نوع عمل کرد در مکان های مورد نظر انجام میشود . در تمیز کردن سطوح از سنبلاست میتوان در نماشویی ، سندبلاست استخر ، سندبلاست کف منازل و … استفاده کرد .

یکی از نونه هایی که میتوان برای سندبلاست قطعات خودرو اشاره کرد سیلندر هاست . حتمی برای شما هم این اتفاق افتاده که به دلیل داغ کردن زیاد ماشین ، واشر های سر سیلندر ماشین سوخته ، شما باید سیلندر را به یک تراشکار تحویل بدبد تا یکلایه از روی سر سیلندر بردارد . تراشکار این کار را با استفاده از یند بلاست انجام میدهد . برای تمیز کردن تمام قسمت های سیلندر نیاز به لوازم زیادی هست ولی تمام این کار ها را میتوان با استفاده از سندبلاست انجام داد. در ادامه نمونه عکسی را میتوانید مشاهده کنید .

سند بلاست قطعات خودرو
سند بلاست قطعات خودرو

در تصویر بالا میتوانید مشاهده کنید که اوپراتور با استفاده از سند بلاست در حال تمیز کردن موتور ماشین است .عمل سندبلاست بدین گونه است که سن های مخصوص با فشار بالایی که توسط کمپرسور باد ایجاد میشود روی سطح کار پاشیده میشود و سطح را پاک میکند.

شما میتوانید قطعات بدنه خودرو را که در تصادف اسیب دیده را بعد از ترمیم زمانی که میخواهید رنگ بزنید از سند بلاست برای اماده کردن بدنه استفاده کنیدوبعد شروع به رنگ کوره ای کنید .

سندبلاست بدنه خودرو
سندبلاست بدنه خودرو

سندبلاست قطعات خودرو در تهران

برای سفارش سند بلاست قطعات خودرو با شماره های داده شده تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید . سندبلاست قطعات خودرو با بهترین کیفیت و صد در صد تضمینی با نازل ترین قیمت در تهران ، البرز و قم با گروهخدماتی صنعتی و ساختمانی یوستا .

گروه خدماتی یوستا با برند تجاری اوستا یاب با بیش از 15 سال تجربه اماده انجام تمام خدمات صنعتی و ساختمانی شماست .

با ارسال نظرات ، انتقادات و پیشنهادات مارا در بهتر کردن خدماتمان یاری کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *