فلاشینگ نمای ساختمان

فلاشینگ نما

اگر در صنعت ساخت و نگهداری ساختمان فعالیت دارید، احتمالاً در مورد فناوری نوآورانه “فلاشینگ نما و فلاشینگ ساختمان” را شنیده‌اید. این پوشش پیشرو در زمینه طراحی و نگهداری نمای ساختمان است. در این راهنمای جامع، ما به عمق در دنیای ورق‌های فلاشینگ نما پیش می‌رویم، به بررسی کاربردها، مزایا و روش نصب آنها می‌پردازیم. بیایید در این سفر آموزنده شروع به کردیم!فلاشینگ نما : فلاشینگ محصولی است که برای کاور کردن سطح کف دیوار ها از قبیل دیوار دست انداز بام, جلوی پنجره ها , دیوار ها و حیاط و سطوح نمای ساختمان استفاده میشود.

در سال‌های اخیر، صنعت ساخت و ساز شاهد یک تغییر معنی‌دار به سوی شیوه‌های ساختمانی کارآمدتر و پایدارتر شده است. یکی از نوآوری‌هایی که توجه معماران و سازندگان در سراسر جهان را به خود جلب کرده است، استفاده از “ورق کربنی و فلزی برای نمای ساختمانیکه به اصطلاح فلاشینگ نما ” نامگذاری شده است . این فناوری مزایای فراوانی از جمله بهره‌وری انرژی و بهبود زیبایی فراهم می‌کند، که آن را به یک افزونه ارزشمند برای پروژه‌های ساختمانی مدرن تبدیل می‌کند.

ورق فلاشینگ نما :

ورق فلاشینگ نما ، یک لایه نازک و محافظتی است که به نمای خارجی یک ساختمان اعمال می‌شود. این لایه به عنوان یک سطح مقاوم علیه عوامل محیطی مختلف از جمله باران، باد و تابش ماورای بنفش عمل می‌کند. از جنس مواد پیشرفته‌ای ساخته شده، ورق کربن برای افزایش عمر و عملکرد ساختمان طراحی شده است. نوع جنس و متریال اولیه ورث لاشینگ نما از فلز و گالوانیزه و یا دارای پوشش های صنعتی می باشندتا عمر مفید و پایداری این ورق ها افزایش چشگیری پیدا کند .

فلاشینگ نمای ساختمان

در دنیای ساخت و ساز، فلاشینگ ساختمان به مانع‌ها یا سپرهای محافظتی اطلاق می‌شود که در ساختمان‌ها برای جلوگیری از نفوذ آب استفاده می‌شوند. این‌ها معمولاً از ورق فلزی ساخته شده و در نقاط مختلفی از یک ساختمان نصب می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که هیچ رطوبتی نمی‌تواند نفوذ کرده و خسارتی ایجاد کند. فلشینگ‌ها به عنوان یک سپردر برابر نشتی عمل می‌کنند و از ریزشدن آب جلوگیری می‌کنند، از مانع جلوگیری از نشت آب در ساختار ساختمان بهره می‌برند.

ضرورت استفاده از فلاشینگ نما :

فلاشینگ نما و ساختمان را یکی از ضروریت های حال حاضر برای ساختمان می توان دانست و دلیل مهم آن را محافظت از سطح نما و انقطاع و درز ها در برابر نفوذ و برخورد باران و جذب روطوبت سطح می باشد .

باران های اسیدی که امروزه موجب فرسایش سطوح و زیبایی سطح نمای ساختان می گردد را نیز می توان با طراحی درست و نصب اصولی و شیب راهه انتقال آب باران آن را از برخورد با سطح نما بر حذر داشت.

فلاشینگ نما دارای دو ویژگی کاربردی میباشد.

1.فلاشینگ باعث میشود که نمای روبه رویی ساختمان در مقابل عوامل طبیعی همچون برف و باران مصون بماند.

2.همچنین باعث زیبا سازی نمای ساختمان میشود که این زیبایی را میتوان با رنگ آمیزی زیبا ی فلاشینگ ها چند برابر کرد.

(( متریالی که برای ساخت فلاشینگگ استفاده میشود میتواند از جنس های ورق گالوانیزه , روغنی و رنگی در ضخامت های مختلف میباشد))

انواع فلاشینگ نما از لحاظ اجرایی

1.اجرای فلاشینگ نما بر روی آبچگان برف و باران از ورق های روغنی برف و باران

2.اجرای فلاشینک نما برای پیشانی ساختمان

3.اجرای فلاشینگ نما برای دو سطح مجزا که اصطلاحا به آن ژوئن نیز میگویند

4.اجرای پوشش سقف نورگیر یا همان روشنایی از پلی کربونات یا فایبر گلاس

5.اجرای پوشش سقف برای محوطه سرباز با استفاده از ورق های رنگی که برای آلاچیق و پارکینگ مورد استفاده است و ورق های رنگی مورد استفاده سینوسی طح سفالی و ….. میتوان باشد

6.اجرای بام پوشش سوله ها و انبار ها و کارخانجات صنعتی استخر و سالن های ورزشی ساختمان های ویلایی نورگیر پارکینگ های حیاط آلاچیقی و گلخانه های پرورش گل و قارچ و ….. با استفاده از ورق های سینوس رنگی ورق های طرح سفال شادو لاین پلی کربنات و ساندویچ پنل

7.اجرای پارتیشن داخلی محوطه اداری , صنعتی , تجاری , ورزشی و سردخانه های صنعتی و ساختمان با استفاده از ساندویچ پنل

8.اجرای آبرو در ساختمان های شیب دار با استفاده از ورق های گالوانیزه یا ورق های رنگی در ضخمات و طرح های مختلف

9.اجرای لمبه کاری و ورق کاری زیر پوشش سقف و همچنین زیر کنسول بیرونی سقف شیبدار از ورق های روغنی و رنگی

(( در سقف های شیبدار که معمولا از شیروانی یا ساندویچ پنل استفاده شده است برای پوشاندن زاویه ی نمای زیر کنسول سطح شیبدار و شکیل سازی شکل بیرونی سطح شیبدار و همچنین مقاوم سازی سطح شیروانی از فلاشینگ نما استفاده میشود))

قیمت فلاشینگ نما

فلاشینگ یا گاتر به ورقی گفته میشود که باعث پوشش در بین ساندویچ پنل ها اعم از ساندویچ پنل های سقفی و ساندویچ پانل های دیواری و سردخانه ها و همچنین پوشاندن تیزه تاج و زیر تاز که زیر خط الراس و خط القعر جهت جلوگیری از نفوذ آب و به صورت هوابند . درزبند . غبار بند . همچنین برای زیبا سازی پنل مورد استفاده قرار میگیرد.

علاوه بر این فلاشینگ قاب و پنجره هم برای زیبا سازی ساندویچ پنل مورد استفاده قرار میگیرد. ابعاد و اندازه مقاطع فلاشینگ نما ها بسته به اندازه نهایی کار شده میباشد که متغیر است.

و همچنین میتوان به این نکته اشاره کرد که جنس فلاشینگ ها به نسبت اینکه گالوانیزه یا روغنی و رنگی باشند با احتصاب بر ضخامتشان با یکدیگر متفاوت هستند .

نمایی از فلاشینگ نما

ساختار فلاشینگ نما

از شکل های مختلفی همچون خم های چند پله, که اصطلاحا به آن سینه کفتری نیز میگویند مورد استفاده قرار میگیرند.

نکات مهم جهت اجرا و نصب فلاشینگ نما

1-سطح روی دیوار که قرار است فلاشینگ برروی آن نصب شود باید بوسیله ملات سیمان صاف و مستحکم گردد.


2-درصورت بادخیزبودنِ محلِ نصب، ازقوطی یا نبشی جهتِ زیرسازی.استفاده شود تا فلاشینگ به قوطی یا نبشی , پیچ یا پرچ بشود.
3-ملات سطح روی دیوار بام و حیاط که قراراست فلاشینگ بر روی آن نصب شود باید کمی شیب به داخل داشته باشد تا آب باران یا برف برسطح خارجی دیوار نما نفوذ نکند.البته در زیر سازی کف جلو پنجره و المان نما، این شیب باید به سمت نمای بیرون باشد تا هنگام بارندگی آب به سمت داخل اتاق یا بدنه دیوار نما نفوذ نکند.

4.محل اتصال قطعات فلاشینگ نما باید توسط چسب آببندی یا بتونه کاری یا رنگ کاری شود تا آبندی به صورت کامل اعمال گردد.

5.لبه خارجی فلاشینگ که از آن میتوان به عنوان قسمت آبچگان فلاشینگ یاد کرد باید به اندازه ای از دیوار فاصله داشته باشد که هنگام بارندگی قطرات آب از روی سطح فلاشینگ بر روی نمای ساختمان نفوذ نکند.

از جمله مزایای فلاشینگ نما میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1.پنهان نمودن درز های دو قطعه

2.جلوگیری از پیچیدن باد در سازه که ممکن است باعث کنده شدن پوشش اجرا شده سقف باشد

3. ایجاد نمایی زیبا برای نمای خرجی ساختمان که از بیرون برای عابرین قابل مشاهده است

4.و همچنین باعث به وجود آمدن یک دیواره آبند-غباربند-و هوابند مناسب سقف

(( در ا ین پاراگراف نام انواع فلاشینگ ها را میبریم که میتوان به آنها با این نام ها اشاره کرد:

((فلاشینگ قاب)) ((فلاشینگ آبرو)) ((فلاشینگ تاج)) (( فلاشینگ بغل)) ((فلاشینگ کنج)) (( فلاشینگ لبه))

که این فلاشینگ نما در نمای خرجی ساختمان ها به کار میروند و بیشترین کاربرد را در فلاشینک های ساختمانی دارند))

قیمت فلاشینگ نما

در قیمت فلاشینگ ساختمان بر روی پروژه های فلاشینگ همه چیز بستگی به انتخاب شما دارد

اینکه از چه جنس و طرحی که مد نطر دارید میخواهید استفاده کنید و یا اینکه فلاشینگ مورد نظر شما برای کجا میباشد و همچنین انتخاب جنس و ضخامت نیز تاثیر بسیاری در قیمت فلاشینگ دارد .

در یک کلام میتوان گفت که قیمت گذاری این فعالیت بستگی به انتخاب جزئیات شما دارد .

نصب پانل دیواری

در نصب ساندویچ پانل دیواری نیاز است که در قسمت تکیه گاه دیوار شاسی کشی با اسفاده از پروفیل آهنی استفاده شود.

باید در نظر بگیرید که دیوار پنل به صورت فوق و زبانه است و پس از قرار گیری در جای مناسب به وسیله پیچ سر مسته و گالوانیزه مهار میشود.

لازم به ذکر است که به هنگام نصب و برپا سازی ساندویچ پانل از نصاب مخصوص استفاده کنید و یا جهت مشاوره گیری و استفاده از رهنمود و تجربیات از یک نصاب با تجربه تماس بگیرید.

برای بهره گیری از خدمات و برترین تکنسین های فلاشینگ کار کافیست با ما تماس بگیرید .

ساندویچ پنل های دیواری کاربرد اساسی قبل از انجام فلاشینگ دارند.

گروه خدماتی یوستا

گروه خدماتی یوستا با داشتن کادری مجرب و همچنین با داشتن بروز ترین ابزار و جدید ترین تجهیزات آماده خدمات رسانی فلاشینگ نما به شما عزیزان میباید.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های در شده تماس بگیرید

شماره تماس:

خدمات دیگر ما شستشوی نمای ساختمان می باشد که برای تمیز کردن نمای ساختمان کاربرد دارد .

 

جنس ورق فلاشینگ نما و ساختمان از چیست ؟

بیشتر ورق های مورد استفاده در خدمات فلاشینگ نما از متریال و جنس :فلز با پوشش های گالوانیزه و یا استیل و آلمینیوم عرضه میگردند و همچنین به دلیل بهره بردن از پوشش های صنعتی در برابر باران و زوطوبت و همچنین تابش نور مستقیم آفتاب مقاومت بالایی دارند .

رنگ فلاشینگ نما و ساختمان چه نوع رنگی است ؟

رنگ ها و پوشش های این ورق ها معمولا از نتوع رنگ های صنعتی و یا کوره ای می باشند که مقاومت بالایی در کشسلنی ،تابش مضر نور آفتاب و عدم جذب رطوبت به داخل بافت و لایه زیرین خود را دارا می باشند .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *