ترک های سیمانی را چگونه از بین ببریم

ترک های سیمانی به علت های بسیاری به وجود می آیند. عامل ایجاد این ترک ها بر روی دیوار میتواند علل متعددی داشته باشد که از این علت ها میتوان به :

  • نشست زمین
  • فشار بیش از حد از بالای دیوار
  • رطوبت بیش از حد
  • ضربه خوردگی
  • استفاده از مصالح نامرغوب
  • و دیگر عوال طبیعی

نشست زمین

نشست زمین بر اثر رانش خاک به وجود می آید. همچنین عوامل زیرزمینی موجود از جمله غنات ها چاه ها و غیره تاثیر بالایی در بوجد آمدن ترک های سیمانی، در دیوار های سیمانی است.در اثر بوجود آمدن این ترک ها تنها راه برطرف کردن این مشکل ساخت از پایه است.
یعنی این که این دیوار باید به صورت کامل تخریب گردد سپس از پایه ساخته شود و راه دیگری در برطرف کردن این مشکل وجود ندارد.ترک های سیمانی

فشار بیش از حد از بالای دیوار

بعضی از منازل ویلایی در روی پشت بام وسایل و ابزار آلاتی را گرد آوری میکنند . و گاها شاهد این بوده اید که تانک های آب را بر روی گوشه ای از دیوار قرار میدهند . قرار دادن این وسایل و یا تانکر های آب در گوشه ی دیوار باعث فشار وارد آمده بر دیوار میشود و این عمل باعث میشود که فشار وارد شده بر دیوار موجب ایجاد ترک بر روی دیوار گردد.
برای پیشگری از ایجاد ترک های بیشتر بر روی دیوار باید عمل سیمان کاری اصولی بر روی دیوار ها انجام گیرد تا مقاومت دیوار را بالاتر ببرد.
ترک های سیمانی

رطوبت بیش از حد

از عوامل دیگر به هنگام وقوع ترک های سیمانی میتوان به رطوبت بیش از حد اشاره کرد این رطوبت ایجاد شده ممکن است از ترکیدن لوله ی آب یا فاضلاب به وجود آمده باشد و نم دهی باعث فشار آوردن به مقاومت دیوار میشود و باعث ایجاد خصارت به دیوار شود. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید مشکل نم دهی ساختمان را حل کنیم یعنی اینکه بعد از برطرف کردن مشکلات لوله کشی آب و فاضلاب اقدام به ترمیم دیوار میکنیم . البته این نکته را باید در نظر داشته باشیم که ابتدا باید صبر کنید که نم دهی دیوار ها خشک گردد.
ترک های سیمانی

ضربه خوردگی

گاها شاهد این بوده اید که به هنگام جا به جایی وسایل منزل و یا انجام کارهای تعمیراتی در منزل به هنگام با به جایی ابزار آلات یا به صورت کاملا صحوی ضربه ای به دیوار وارد گردد.
که این عمل باعث به وجود آمدن ترک های سیمانی میشود. این ضربات گاها نیازی نیست که به صورت محکم وارد شود ولی همان ضربه ی آهسته نیز باعث به وجود آمدن مشکل میشود.
زیرا که امروزه دیوار های ساخته شده عمدتا از سفال هایی است که درون آنها خالی میباشد.
برای رفع این مشکل هم انجام عمل بتونه کاری یا سیمان کاری باعث بر طرف کردن مشکل میگردد.

استفاده از مصالح نامرغوب

متاسفانه به هنگام ساخت خانه بعضی ها در این فکر ها هستند که هزینه های وارده را به هنگام ساخت منزل کمتر نمایند از همین رو اولین راه حلی که به ذهنشان می آید استفاده از مصالح نامرغوب است اما این افراد به فکر به وجود آمدن مشکلات بعد از ساخت نیستند و همین عمل باعث بوجود آمدن این مشکل که از جمله آن به وجود آمدن ترک های سیمانی است. میشوند. برای برطرف کردن این مشکل نیز باید عمل بتونه کاری یا سیمان کاری انجام گیرد و برای نما دهی دوباره و زیباسازی محیط باید از سیمان سفید استفاده شود.

ترک های سیمانی و انواع آن

ترک های سیمانی گاها بر روی دیوار به وجود نمی آیند از این ترک ها بر روی سطوح کف نیز مشاهده میشود. کف هایی که از سیمان پوشش داده شده اند که اصطلاحا به آن ها بتون نیز گفته میشود.

این نوع ترک ها نیز بر اثر رطوبت و یا فشار حاصله از انجام فعالیت به وجود می آید.

برای برطرف کردن این مشکل نیز باید سطح را دوباره با روکش سیمانی بپوشانید و یا به منظور زیباسازی و بهینه سازی از سرامیک کاری یا سنگ کاری استفاده کنید.

گام های اصلی برای برطرف کردن ترک های سیمانی

  • 1.برطرف سازی علت ایجاد ترک
  • 2.تهیه ی ابزار و مصالح مورد نیاز
  • 3. آماده سازی محل ترک های سیمانی
  • 4.در نهایت اعمال جهت برطرف سازی مشکل

گروه خدماتی اوستا

گروه خدماتی اوستا با داشتن دانش کافی و تجربه ی بالا و همچنین با به کار گیری متخصصین عالی و مجرب در این زمینه اماده خدمات رسانی در راستای حل مشکلات پیش آمده ساختمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مشاوره رایگان کافیست با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.

گروه یوستا در 24 ساعت روز آماده پاسخ دهی به سوالالت شما عزیزان میباشد.

اعتماد شما سرمایه ی ماست

باتشکر از اعتماد شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *