گچ کار در تهران

کچ کاری
گچ کاری

گچ کاری بیشتر به سفید کاری شهرت دارد و به عمل مالیدن کچ به دیوار گفته میشود . گچ از ترکبیب پود گچ با مقداری اب است که مقدار ان به اندازه هر دولیتر اب که داریم باید به ان 300 گرم گچ اضافه کنیم تا نسبت ان به درستی رعایت شود .اگر در هنگام درست کردن گچ از اب بیشتری استفاده کنیم گچ شل میشود به سختی به دبوار میچسبد و زمان زیادی را طول میکشد تا خشک شود . اگر اب از گچ بیشتر باشد حتی بعد ازگچ کاری با گذشت چند روز گچ همچنان پوک خواهد ماند و به درستی کار خود را انجام نمیدهد .

در عکس این موضوع اگر مقدار گچ استفاده شده از اب بیشتر باشد گچ زود خشک و سفت میشود و ممکن است که تا تمام نشدن گچ کاری شما گچ خشک شده و قابل استفاده نباشد . در گچ کاری باید دقت بالایی به مقدار نسبت گچ و اب باشد تا یک گچ مناسب تهیه کنید . این کار اغلب نیاز مند تجربه زیاد بوده و اگر میخواهید بدون تجربه مکانی را گچ کاری کنید به شما پیشنهادمیدهم از یک گچکار کمک بگیرید .

گچ کار کیست

گچ کار کسی است که حرفه گچ کاری را شروع کرده و با در نظر گرفتن تمام سختی های این کار وارد این شغل شده . اگر میخواهید وارد این شغل شوید باید توان بدنتان بالا باشد و بتوانید به راحتی میزان گچ و اب را اندازه گیری کنید .برای ورود به این شغل نیاز نیست به داشگاه بروید و یا تحصیلات انچنانی داشته باشید و بیشتر اهمیت در این است که شما کار اموز خوبی باشید و در کسب تجربه بکوشید . یکی دیگر از مشکلات این کار ، کار در ارتفاع بود ان است که شما اکثرا یا روی داربست کار میکنید و یا روی چهار پایه ها به این دلیل شما نباید ترس از ارتفاع داشته باشید تا خدایی نکرده مشگلی برای شما به وجود نیاید .

محل های که نیاز به گچ کاری دارند معمولا در ساختمان ها و یا در محیط بیرون است . برای شناخت و اشنایی بیشتر با حرفه گچ کاری در ادامه به وظایفی که یک گچ کار دارد و به مهارت و دانشی که برای این کار نیاز دارد میپردازیم . با ما همراه باشید .

وظایف گچ کار

  1. توانایی تخمین اندازه مواد اولیه مانند گچ و اب
  2. اماده نمودن گچ و زدن و مالیدن ان روی حطوح مورد نظر
  3. ثابت کردن گچ های زده و مالیده شده به دیوار با لوازمی که دارید
  4. توان بدنب بالا
  5. توانایی انجام کار تیمی و عضو تیم بودن
  6. رعایت ایمنی های کاری و انجام انها
  7. و مهم تر از همه داشتن خلاقیت و ذوق هنری هنگام گچ کاری و گچ بری

چگونه به حرفه گچ بری وارد شویم

شما میتوانید برای ورود به این حرفه نزد یک استاد کار ماهراموزش ببینید و کسب تجربه کنید. همچین میتوانید با نام نویسی در اموزشگاه های فنی حرفه ای که این حرفه را اموزش میدهند اموزش ببینید و مهارت مورد نیاز را کسب کنید . ولی در این کار کسب تجربه بسیار مهم بوده و شما مدتی را بتید با یک استاد کار همرتاه باشید تا ان تجربه را بدست اورید .

وضیعت و فرصت های شغلی

بعد از کسب این حرفه شما میتوانید وارد بازار کار شوید . شما در ابتدا میتوانید ازاد کار کنید و یا در شرکت های خدمات ساختمانی مشغول به کار شوید . در مورد گزینه اول شما باید تبلیغات خود را انجام دهید تا در شهری که زندگی میکنید و یا شهری که میخواهید در ان کار کنید شما را به عنوان یک گچ کار بشناسند . در اینجا شما باید دقت داشته باشید که بهترین نوع تبلیغ شما تبلیغ کلامی است . یعنی شما باید مهارت خوبی داشته باشید تا وقتی پروژه و کاری را تمام کردید کار فرما از کار شما راضی باشد و خود او کار شما را برای دوستان واشنا هایش تبلیغ کند تا شما بتوانید گچ کار موفقی شوید .

در مورد گزینه دوم شما کار خود را در گروه در گروه های خدماتی اغاز میکنید که خود این دو بخش است که شما منتظر کا از طرف شرکت خدماتی باشید و یا هم در گروه خدماتی باشید و هم تبلیغ های خودتان را انجام دهید.

لوازم مورد نیاز در گچ کاری

هر گچ کار نیاز مند به لوازمی دارد که کار خور خود را بتواند انجام دهد در ادامه به لوازمی که گچ کار نیاز دارد میپردازیم.

ماله

ماله در گچ کاری
ماله در گچ کاری

ماله یکی از اولین لوازمی است که یک گچ کار به ان نیاز پیدا میکند .. ماله از دو بخش صفحه و دسته تشکیل شده . در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که لبه های صفحه ماله زیاد تیز و برنده نباشد که امکان اینکه جراحاتی را برای گچ کار ایجاد نکند.

استانبولی

استانبولی در گچ کاری
استانبولی

استانبولی وسیله و ظرفی است که مصالح و گچ در ان درست میکنند . این وسیله از جنس فلز میباشد به دلیل این که در مکانی که ممکن است اسیب ببیند مورد استفاده قرار میگیرند

اینها از مهمترین لوازمی هستند که یک گچ کار به ان نیاز دارد تا بتواند کار خود را شروع کند . در ادامه میپردازیم به تفاوت گچ کاری و گچ بری با ما همراه باشید.

تفاوت گچ کاری و گچ بری

در نگاه اول تصور میشود گچ کاری و گچ بری هر دو یه تعریف باشند و یک کار را انجام دهند زیرا هر دو از یک مصالح استفاده میکنند . ولی بین این دو تفاوت زیادی هست که ما در ادامه به توضیح ان میپردازیم.

گچ کاری به سفید کاری نیز مشهور است و فقط روی دیوار ها و ستون و سطوح مورد نظر را یک لایه گچ میزنند و اصطلاخا سفید میکنند ولی در گچ بری مصالح همان است و لی کاری که انجام میگیرد بسیار تفاوت دارد . در گچ بری از گچ برای ایجاد طرح ها و اشکالی برای زیبا تر کردن خانه استفاده میشود . اغلب گچ یری ها در سقف صورت میگیرد . دور لوستر ها و لامپ ها و دور تا دور گوشه دیوار مکان هایی هستند که بیشتر گچ بری در انجا انجام میشود . ولی بسیار دیده شده که کل سقف را گچ بری میکنند تا زیبا تر به نظر بیاید . دور تابلو ها مکان مناسب دیگری برای گچ بری است که باعت زیبا تر کردن تابلو و بهتر کردن جلوه ان میکنند . در ادامه تصاویری از گچ بری میتوانید مشاهده کنید .

تصاویری از گچ بری

انواع گچ بری
انواع گچ بری

همان طور که در بالا مشاهده میکنید گچ بری های زیبایی موجود است که نیازمند مهارت ، تجربه و دقت کار بالایی میباشد و نتیجه ان نیز بسیار دلنشین است .

شما اگر گچ کار و گچ بر ماهر هستید (تهران ) میتوانید با شماره های داده شده تماس بگیرید با کارشناسان صحبت کنید و همکاری خود را در گروه خدماتی ساختمانی یوستا شروع کنید .

برای اطلاع از قیمت گچ کاری و گچ بری در تهران شما میتوانید با شماره های داده شده تماس بگیرید و با کارشناسان ما مشورت کنید .

گروه خدماتی صنعتی ساختمانی یوستا با برند تجاری اوستا یاب اماده انجام تمام خدمات صنعتی و ساختمانی تهران ، البرز وقم میباشد . برای ثبت سفارش کافیست با شماره های داده شده تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید .

با ارسار نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود ما را در هرچه بهتر کردن خدماتمان یاری کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *