آموزش, خدمات

درب های فلزی را چگونه رنگ کنیم

رنگ امیزی درب
رنگ امیزی درب

خانه های قدیمی برای مرمت و تعمیر نیازمند اقداماتی هستند از قبیل رنگ امیزی دیوار ها ، مرمت مکان ها و سطوح اسیب دیده ، شستشوی نما و رنگ کاری درب و پنجره. این اقدامات برای بخشیدن جان تازه ای به ساختمان ضروری هستند و بعد از اتمام کار شما متوجه میشوید در چه خانه زیباییی زندگی میکردید و خانه تان میتواند به چه زیبایی باشد . انجام تمام خدمات ذکر شده را با بهترین کیفیت و صد در صد تضمینی ، با نازل ترین قیمت در تهران ، البرز و قم به گروخدماتی یوستا بسپارید.

ما در این مطلب به رنگ کردن انواع درب های فلزی میپردازیم که با مطالعه کامل این مطلب در اخر شما میتوانید به راحتی رنگ مورد نیاز را انتخاب کرده و درب خانه تان را رنگ امیزی کنید . رنگ کردن درب های فلزی و انتخاب نوع رنگ موضوعی کمی دشوار است زیرا هم پروسه رنگ زدن و هم انتخاب رنگ و نوع رنگ در رنگ کاری درب های فلزی سخت است .در موضوع رنگ کردن درب های فلزی نکاتی حائز اهمیت است که در ادامه به ان میپردازیم . با ما همراه باشید .

درب های فلزی و رنگ کردن ان

بسته به جنس در ها نوع رنگ مورد استفاده نیز تغییر میکند . به این گونه که شما رنگی که با ان در های اهنی را رنگ میکنید و جواب خوبی میگیرید اگر به درب های الومینیومی بزنید ان کیفیت را دریافت نخواهید کرد . پس انتخاب نوع رنگ در درب ها مهم است..اگر شما تمام این مطلب را مطاعله کنید در اخر میتوانید از تجربه به دست امده برای رنگ کردن درب های پارکینگ ، درب های فرفورژه ، نرده ها و پنجره ها استفاده کنید .انتخاب رنگ یکی از اصلی ترین ارکان رنگ امیزی درب است که در ادامه به ان میپردازیم .

انتخاب رنگ درب های فلزی

قبل از هر چیزی در انجام این عمل باید رنگ مناسب انتخاب کرد . در انتخاب رنگ نباید عجلهای داشت زیرا جلوه و نمای خانه شما را رنگ درب نیز میسازد و انتخاب رنگ اشتباه میتواند همان قدر که انتخاب رنگ مناسب به زیبایی کمک کند منجز به زشتی و نا زیبایی نمای خانه شما شود . در انتخاب نوع رنگ ( نه خود رنگ ) باید توجه داشت که هر نگی مناسب کارایی خود است ، مثلا شما نمیتوانید رنگی که برای رنگ امیزی دیوار استفاده میکنید در رنگ امیزی درب های چوبی استفاده کنید .

گذشته از این رنگ ها مناسب برای درب و پنجره و در کل صنایع فلزی رنگ های اپوکسی هستند . البته شما میتوانید به دلیل مقرون به صرفه نبودن و یا نداشتن فام دلخواه شما از رنگ های روغنی نیز استفاده کنید. رنگ های اپوکسی به دلیل مقاومت انها در برابر اشعه های مضر افتاب ، شرایط جوی و رطوبت انتخاب بسیار مناسبی است .

انتخاب استر مناسب برای رنگ درب

انتخاب و خرید یه استر برای ضد زنگ کردن و بالا بردن مقاومت رنگ انخاب خوب و واجبی است. اگر انتخاب شما رنگ های اپوکسی بود ما به شما استر های ضد زنگ اپوکسی زینک ریچ را پیشنهاد میدهیم تا هم مقاومت رنگ را در برابر گذر زمان بالا برد و هم در برابر باران و زنگ زدگی ان را یاری کند ..

شما بغیر از این ها برای بهتر کردن کار خود میتوانید از پرایمر رنگ و بتونه نیز استفاده کنید برای بهتر کردن .

رنگ امیزی درب

مراحل رنگ امیزی رادر ادامه به شما توضیح خواهیم داد که شما به ترتیب به ان عمل کنید و از نتیجه به دست امده لذت ببرید .

1- اماده سازی رنگ

در مرحله اول رنگ های تهیه شده را باید اماده کرد و اگر جزء اضافی دارد به ان اضافه شود و رنگ اماده برای استفاده شود. دقت داشته یاشید که در این مرحله اگر از رنگی استفاده میکنید که نیاز به اضافه کردن تینر داشته باشد ، میزان و نسبت ان را به درستی رعایت کنید که رنگ زیاد سفت و در مقابل زیاد شل نباشد که اگر سفت شود رنگ زدن سخت میشود و جای قلم مو روی سطح رنگ شده میماند و اگر شل شود رنگ شره میکند و روی درب به خوبی نمی نشیند .

2- زدن سمباده روی درب

سمباده زنی در این مرحله بسیار مهم است زیرا اگر این عمل انجام نشود ممکن است رنگ به خوبی روی سطح درب نچسبد . این عمل باعث تمیز شدن و برداشتن کثیفی ها از روی درب است . بعد از این عمل بهتر است به طور کامل درب را شسته و خشک کنید و بعد از خشک شدن ادامه مطلب ذا بخوانید

3-زدن بتونه روی درب

در طول استفاده از درب ممکن است ضربه های زیادی به در خورده باشد که باعث خوردگی ، لح شدگی و یا قور شدگی شود که با استفاده از بتونه ان قسمت ها را ترمیم کنید تا بعد از رنگ کاری سطح کاملا صافی داشته باشید.

4- استفاده از رنگ استر

هما طور در بالا اشاره کردیم رنگ استر کمک زیادی به رنگ اصلی میکند و مقاومت انرا بالا میبرد پس از اهمیت بالایی برخوردار است . در این مرحله رنگ استری تهیه شده را به در بزنید تا لایه محافظی باشد .

5- مرحله رنگ امیزی درب

خب این مرحله ، مرحله اخر است و شما باید رنگ تهیه شده را استفاده کنید . این مرحله اخرین و مهم ترین مرحله در رنگ امیزی درب است زیرا سطحی که مشاهده میشود همین رنگ است و باید با دقت هرچه تمام تر این مرحله انجام شود . اغلب برای زیبایی رنگ دراز چند رنگ استفاده میشود تا طرح های روی ان ایجاد شود . در این مرحله شما میتوانید قسمت های مختلف در را رنگ های مختلفی بزنید .

خب شما رنگ امیزی دربتان را به اتمام رسانده اید و میتوانید به نتیجه کار های خود نگاه بیاندازید. شم با رعایت نکات بالا رنگ زیبا و بسیار مقاومی روی در خانه خود زدید . این رنگ سالیان سال به خوبی به زیبایی نمای ساختمان شما کمک میکند .

انجام تمام خدمات صنعت و ساختمانی در گروه خدماتی یوستا با برند تجاری اوستا یاب با بهترین کیفیت ، صد در صد تضمینی و با نازل ترین قیمت در تهران ، البرز و قم صورتمیگیرد. شمامیتوانید جهت سفارش باشماره های داده شده تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید .

با ارسال نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود ما را در بهتر کردن خدماتمان یاری کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *